Mijn 6e dag Camino (einde Jakibspaad)

6 april 2016 - Genne, Nederland

Vanmorgen om 09:00 uur ben ik door Sandro afgezet voor de deur van het bekende restaurant "Kaatje bij de Sluis" in Blokzijl. Gelijk flink de pas erin gezet op weg naar Sint-Jansklooster. Gelukkig was het droog, maar de lucht zag er dreigend uit. Bij binnenkomst van Sint-Jansklooster was er een ooievaarsnest met een ooievaar erop. In het dorp een stempel gehaald bij de Coop-supermarkt en daarna het dorp weer verlaten, langs de Monnikenmolen op weg naar Genemuiden.

De monnikenmolen in Sint-Jansklooster

Onderweg passeerde ik de dorpjes Heetveld en Barsbeek (tot dat moment nooit van gehoord).
Het laatste gedeelte van de reis naar Genemuiden liep ik dwars door een weiland. Ik moest met de pont over, maar had geen idee hoe vaak en welke tijdstippen de pont vertrok. Het laatste gedeelte door de wei een klein looppasje ingezet, want ik zag de pont net aankomen. Toen ik vlak bij de pont was, riep de veerman me toe "doe maar rustig aan, ik wacht wel even". Toen ik op het pontje stond hoorde ik dat de pont om de 4 minuten vaart, dus voor niets gerend. De veerman vond mij moedig dat ik met mijn gele reflecterende vestje door de wei was gelopen. Ik vroeg "hoezo"? De veerman zei er lopen wat rammen in die wei en die houden niet zo van mensen met reflecterende vestjes! Na Genemuiden over de dijk langs het "Zwarte water" naar Hasselt gelopen. I.v.m. de harde wind onder de brug mijn bammetje gegeten en daarna over de brug naar Hasselt. Dit is het eindpunt van het "Jakibspaad". Dus de 1e Jacobsweg heb ik afgelegd. Op naar Jacobsweg nr. 2 van Hasselt naar Vessem.

Blik op Hasselt

1. Rob:
    toppie
  2. Gerard:
    6 april 2016
    Je haat goed Jan super respect voor je heb je nog last gehad van je heupen !!
  3. Martin B:
    6 april 2016
    De pas zit er dus weer goed in, maar niet 'geramd'.
  4. Tanja:
    6 april 2016
    Hey Jan, zo zie je maar dat reflecterende vestjes ook gevaarlijk kunnen zijn ! Fijn dat je weer zo lekker op pad bent. Tot morgen weer.
  5. Ina roos:
    6 april 2016
    Jan top de pas erin .hoop dat je droge dagen krijg ,tot morgen .
  6. Nel van der Heijden:
    6 april 2016
    Gaat goed, met lopen en je mooie verhalen.
  7. Romain:
    6 april 2016
    Ik zit nu ook al 2 daagjes in Friesland, en ben vandaag de gehele middag zeiknat geregend, jij ook!!???
  8. Annemieke:
    6 april 2016
    Leuke dag zo te horen, mazzel dat die rammen je niet gezien hebben! Hopelijk morgen een droge dag!
  9. JO Rosenboom:
    6 april 2016
    Zo zit er weer een dag op,tot morgen,slaap lekker
  10. Marcel van Veen:
    6 april 2016
    Jan, topper, wederom genoten van je verslag. Hoe weet je waar de stempels te halen? Kijk weer uit naar je volgende verslag. Heel veel succes en geniet ervan!!
  11. Jacoby menks:
    6 april 2016
    Gefeliciteerd met het eerste gedeelte moedig te hebben volbracht! Welterusten en tot morgen, groetjes....
  12. Marjan Claassen:
    vind ik leuk :-)
    En ik ben, net als Marcel, benieuwd hoe je weet waar je die stempels haalt. En hoe je weet dat je nou dwars door zo'n weiland moet/mag?
    En nog veel succes!
  13. Yvonne.bijkerk:
    6 april 2016
    Geweldig! Leuk je verhalen te lezen :-)
  14. RIa Akkerman:
    7 april 2016
    Niet te spannend maken hoor Jan.
    Succes vandaag.
  15. Cor en Reina:
    7 april 2016
    Leuk je verhaal van 6 april Jan.Je hebt wel een mooi stukje Nederland achter de rug Blokzijl is geweldig he.En al weer het einde van het eerste pad,op naar het tweede.Succes en groeten.Reina en Cor