Mijn 7e dag Camino (Wijhe)

7 april 2016 - Wijhe, Nederland

Vandaag heeft Sandro mij al om 08:00 uur afgezet. Niet exact op de plaats waar hij mij gisteren heeft opgehaald, maar dit houdt verband met het feit dat die weg heel gevaarlijk was om te lopen. Maar in km's maakt het geen verschil. Ik ben vervolgens naar Zwolle gelopen, waar ik een mijn 1e stempel heb gehaald bij de Koninklijke Marechaussee. Daarna langs het stadion van PEC gelopen. Daarna een foto gemaakt van de molen met de naam "De Passiebloem".

Molen "De Passiebloem" in Zwolle

Vervolgens door naar het centrum, waar ik een bezoek heb gebracht aan de Peperbus (dat is een kerk in Zwolle), vervolgens langs het station en door het park "Het Engelse Werk". Daarna liep ik over de dijk langs de "IJssel", langs de IJsselcentrale en vervolgens via Harculo en Windesheim naar Wijhe.  Het weer was niet geweldig, veel wind en enorm donkere wolken waar gelukkig niet veel regen uit is gevallen.

Donkere wolk boven Wijhe

In Wijhe een stempel gehaald in een school en later in het gemeentehuis. Vervolgens ben ik om 16:30 uur met de rein teruggegaan naar Zwolle, waar ik samen met Sadro naar zijn huis ben gereden. Ik krijg van een aantal volgers de vraag, hoe ik weet waar ik stempels kan krijgen. Tijdens mijn route langs het Jakibspaad, kon ik dat zien op internet (daar stond een lijst met stempelpunten vermeld). Deze klopte niet helemaal, maar ik kon er genoeg op vinden. Na het Jakibspaad moeten zelf bedenken waar ik stempels kan scoren, bijvoorbeeld bij kerken, scholen, politiebureau's en VVV's (dit zijn ook niet de mooie stempels die je in de dorpen langs het Jakibspaad krijgt).
Ook wordt me gevraagd hoe ik weet hoe ik moet lopen: dat is niet moeilijk, want dit staat precies omschreven in de boekjes, samen met de bijbehorende plattegronden/kaarten.

1. Tanja:
    7 april 2016
    Top Jan, slaap lekker straks en succes weer morgen!!!
  2. Rob:
    7 april 2016
    weer met plezier gelezen ga zo door succes,groetjes rob en els
  3. Joke Dietz:
    7 april 2016
    Hoi lieverd weer met veel genoegen gelezen xxxx
  4. Ina roos:
    7 april 2016
    Jan leuk dit reis commentaar ,goede reis morgen.
  5. Ad van Zuijlen:
    7 april 2016
    Hallo Jan, alle dagen al ste-vast je verhaal gelezen. Zó bijzonder zo iets te doen.... veel succes ! en .. blijf ons op de hoogte houden... gaat het beter met je rugzak nu ?
  6. Martin B:
    7 april 2016
    De pas zit er weer goed in lezen we. Succes morgen.
  7. Gerard:
    7 april 2016
    Jan je bent een volhouder maar dat weet jij net zo goed als ik je oud maatje,welterusten Jan morgen weer verder wind heb je tegen in de na middag regen.
  8. Jacqueline:
    7 april 2016
    Weer een mooi verhaal zeg ben mega trots op je love you
  9. Piet:
    7 april 2016
    Mooi lopen bij Zwolle langs de IJssel het het Engelse werk, poos terug ook gedaan, prachtige " Hollandse luchten" daar, genieten!
  10. Marjan Claassen:
    7 april 2016
    Ooooo, werkt het zo! Dus telefoon met Internet in de hand, zo reist jan door het hele land.
  11. Christine Bol:
    7 april 2016
    Hoi Jan, mooi hè die natuur. Volgens mij heb je er weer lol in. Hoe gaan de heupen nu?
  12. Wimbart:
    7 april 2016
    Het gaat goed Jan! Al weer een week onderweg. Lees elke dag je reisverhalen. Erg leuk om het te volgen. Succes verder.
  13. Jacoby menks:
    8 april 2016
    een week omgelopen, fantastisch! op naar nog een week erbij, success, groetjes...
  14. Lia:
    8 april 2016
    Lekker Jan dat het goed gaat. Weer met veel plezier je verhaal gelezen. We zijn trots op je .xx
  15. Maartje Seders-Molanus:
    8 april 2016
    Mooi om jouw verhaal zo een klein beetje te volgen Jan. Hoe lang denk je ongeveer onderweg te zijn denk je?
  16. JO Rosenboom:
    8 april 2016
    Weer met plezier gelezen dat het goed gaat ga zo. Door groetjes. Jo
  17. Dames uit terwolde:
    8 april 2016
    Leuk u vanmorgen ontmoet te hebben, welkom vr n bakkie in Terwolde, stempel maak ik wel wat van
  18. Dames uit terwolde:
    8 april 2016
    Oh ja woon tegenover de klok in Terwolde.... Donkere wolken hier dus schuilen vr de regen onder t genot v vers gebakken molenbrood mag ook!
  19. RIa Akkerman:
    jan,
    Volgens mij krijg jij straks nog veel meer vrienden erbij door je reis. hartstikke leuk weer. Bomen zijn gekapt.
    Ria