dag 25 (06-05-2016) Namen

6 mei 2016 - Namen, België

Dag 25 (06-05-2016)
Nog even terugkomen op gisteren. Ik vertelde dat het dorp Orp bestond uit meerdere dorpen (zo'n 10-tal dus. Het dorp waar ik logeerde heette Enines. Daar ben ik na een geweldige verzorging door de familie Annegarn om 09:30 uur vertrokken, op weg naar Namen. Na zo'n 3 km door de weilanden kwam ik bij een leuk klein kerkje, waar ik (zoals beloofd) een kaars heb aangestoken voor mijn vrienden Ilse en Marcel, ik hoop dat het helpt in hun moeilijke tijden.

Kaarsje branden zoals beloofd

Het is een prachtig pad, maar vrij eentonig en daar zal ik aan moeten wennen want in Frankrijk zal ik ook eentonige stukken tegen komen.

Ravel (oftewel lange afstands fiets/voetpad

Foto van de Ravel

Na 12 km heb ik een cafeetje opgezocht, waar ik onder het genot van een kopje koffie nog wat heb zitten internetten. Een eindje verderop zag ik een supermarktje van Delhaize, daar heb ik een groot stokebrand gekocht, een pakje zalm en een Cola. Verderop een bankje opgezocht en heerlijk stokbrood met zalm gegeten. Vervolgens weer verder. Bij Namen aangekomen moest ik goed opletten. Ik had mijn logeeradres van tevoren opgezocht en ik verliet de Ravel om naar het adres te gaan. En jawel hoor "handige" Jantje raakte het spoor weer totaal bijster. Uiteindelijk de weg maar gevraagd en het bleek nog een flink stuk door de stad. Uiteindelijk was ik rond 18:30 uur op mijn logeeradres. Eerst een groot glas water naar binnen gewerkt, toen snel douchen. Ik mocht namelijk mijn vuile kleren afgeven aan de hospita en die ging ze even voor mij wassen. Ik kan jullie zeggen, dat was geen luxe want alles was wit uitgeslagen van het zout, zo had ik gezeten. Nadat ik mijn kleren had afgegeven kon ik aan tafel voor de avondmaaltijd, een kopje soep, stukje vlees met gebakken aardappeltjes en salade. Als dessert een heerlijk bakje vanillevla met vel. Daarna geen koffie, maar lekker naar mijn kamer. Vanavond geen wifi, dus morgen mijn verhaal.

1. Vincent H:
    7 mei 2016
    Lekker bezig jan. ga zo door !
  2. Martin B:
    7 mei 2016
    Even tijd voor een deuntje?
    " zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer'
  3. Ria:
    Lekker Jan. Ga zo door.ria
  4. Dick Bloemendaal:
    7 mei 2016
    Geweldig Jan.! Als je voor 1 sep back in holland ben nodig ik je hierbij uit voor mijn 40 jr jubileum etentje bij indoor bbq hillegom. Hoor wel of het in je planning past. Voor nu iedet geval sterkte en plezier. Grt Dick Bloemendaal
  5. Annemieke:
    7 mei 2016
    Dat was weer een fijne dag! De weg heb je gelukkig weer gevonden! Morgen ook weer een mooie dag!
  6. Tanja:
    Top Jan!!! X
  7. Jo Wanders:
    Beste Jan

Volgens mij zit je nu eindelijk in het goede ritme. De aanhouder wint en geniet maar van: du pain et paturain avec du vin.
  8. Rob:
    hij gaat lekker jan
  9. Marcel van Veen:
    8 mei 2016
    Dank je wel Jan. Je bent een kanjer!!!!
    Heel veel succes en vooral plezier verder. Blijven je volgen.