Dag 13 van mijn Camino (Nijmegen)

13 april 2016 - Grave, Nederland

Vanmorgen om 09:00 uur vertrokken en gelijk geprobeerd om bij de Eusebiuskerk een stempel te scoren en dat lukte. Vervolgens onder de Sabelspoort door en over de John Frostbrug de stad uit. Voordat ik de trappen naar de brug beklom, heb ik nog onderstaande foto gemaakt, hoe bedoel je Giro-gekte!

Voorbeeld Giro gekte

Na de brug op weg richting Nijmegen. Eerst langs het Gelredome en vervolgens naar achtereenvolgens de plaatsen Elden, Elst, Ressen en vervolgens Lent. In Elden staat de witte Bonifaciuskerk.

De witte Bonifacitiuskerk in Elden

Onderweg in Lent aan een picknicktafel nog een gezellig gesprek gehad. Vervolgens via de brug de Waal over en aangekomen in Nijmegen. Eerst een stempel gehaald in het museum "Het Valkhof" en daarna een bezoek gebracht aan de Vakhofkapel (deze kapel dateert nog uit de tijd van Karel de Grote), helaas hadden deze geen stempel.

Valkhofkapel

Na deze kapel een toertje gemaakt door een gedeelte van de oude stad om uiteindelijk te eindigen bij de Jacobskapel. Helaas was deze gesloten en kon ik dus geen stempel bemachtigen.

Zeker deze stempel had ik graag willen hebben. Vervolgens nog zo'n 5 km moeten lopen naar mijn slaapadres (in de buurt van de Radboud Universiteit".

1. JO Rosenboom:
    13 april 2016
    Weer leuk geschreven en al die plaatsen die je aandoet en ontmoetingen echt een belevenis groet Jo
  2. Annemieke:
    13 april 2016
    Je schrijft het zo snel dat het lijkt alsof het een appeltje eitje is!;)
    Gaat het nu goed met je voeten en je heupen? ik hoop het voor je.
    Jammer van die stempel. Rust lekker uit vanavond.
  3. Tanja:
    13 april 2016
    Hey Jan, gaat lekker zo te horen. Leuk om over al die plaatsen te lezen. Zonde van de stempel. Walk on en tot morgen. X
  4. Rob:
    hij gaat lekker
  5. Piet:
    13 april 2016
    klinkt goed Jan, prachtig wandelweer en een mooie omgeving!
  6. Jan-Hilco:
    13 april 2016
    Lekker bezig! Klinkt alsof de schoenen je vleugels geven! Ga zo door!
  7. Martin B:
    13 april 2016
    Sorry Jan, van mij geen reactie op je 12e. Maar jij gaat als een speer. Volgens mij kom je zo mooi op tijd bij je vaste caravan in het weekend.
  8. Ron:
    13 april 2016
    Stempelboekje maar achter laten Jan dan haal ik hem voor je tijdens de 4-daagse Je gaat lekker Succes verder
  9. Gerard:
    14 april 2016
    Goede morgen Jan de stappen die je zet zijn naar de goede richting ,zit het weer een beetje mee hier in spanje was het gisteren 27 graden Succes vandaag
    Gerard
  10. Cor en Reina:
    14 april 2016
    Beste Jan,al een paar dagen niet in staat je verhalen te lezen merken we dat je al ver bent gevorderd met je tocht.Fijn te weten dat het goed met je gaat en dat je geniet van alle mooie plekken waar je langsgaat.Nog een dag of wat en je trekt het Brabantse in.Heel veel succes Reina en Cor
  11. RIa Akkerman:
    14 april 2016
    Nog even en je zit op de camping.

Gr. Ria
  12. Linda en Bert:
    19 april 2016
    Leuk reisverslag van je voetreis petje af ; hou vol een groet van ons uit Oliva