Dag 12 van mijn Camino (Arnhem)

13 april 2016 - Grave, Nederland

Hedenmorgen afscheid genomen van de fam. Brandsma, met nog een klein fotomomentje voor de deur, ben ik op weg gegaan richting Arnhem. Eerst de brug over de IJssel over en daarna richting Ellecom. Onderweg Jo Wanders gebeld om een afspraak te maken om een bak koffie te doen. We spraken af bij café restaurant "Het ............... Paard" in Ellecom. Onderweg kwam Jo mij al voorbij rijden met de auto. Bij het café restaurant aangekomen bleek dit nog gesloten, dus uiteindelijk hebben we elders koffie met een heerlijke appelpunt gedronken. Vervolgens heeft Jo mij weer op het punt waar hij mij had opgepikt afgezet. Vervolgens via Ellecom naar het kasteel van Middachten gelopen. Dit is privé terrein dus ik mocht het terrein niet op.

Kasteel Middachten

Even voorbij het kasteel stonden nog wat gebouwen, waarvan ik vermoedde dat ze bij het kasteel hoorden. Er liep een dame, die ik aansprak en vroeg of ik misschien ergens een stempel van het kasteel kon krijgen. Ze zei dat ik bij haar precies aan het juiste adres was en vroeg me haar te volgen naar haar kantoor, waar ik een mooie stempel kreeg. Vervolgens ben ik naar De Steeg gelopen. Vanaf De Steeg tot aan Arnhem is de weg versierd met roze fietsen, zo om de 50 meter hangt aan beide zijden van de weg een roze fiets op een paal. Dit heeft te maken met de start van de Giro d'Italia.

Roze fietsen langs route Giro

Nadat ik De Steege achter mij had gelaten liep ik door een prachtig natuurgebied in de richting van de Posbank en vervolgens via het natuurgebied "Het Herikhuizerveld" naar Rozendaal. Bij Rozendaal aangekomen was ik door mijn watervoorraad heen.
Het was namelijk prachtig weer deze dag en dan zweet je behoorlijk.mIk heb toen aan een lieve dame gevraagd of zij wat water voor mij had. Er ontstond een leuk gesprek over mijn Camino en uiteindelijk liep ik weg met 2 gevulde waterflessen en een heerlijke appel. Vervolgens langs Velp naar Arnhem, waar ik omstreeks 17:15 uur bij mijn logeeradres aankwam. Na eerst een drankje te hebben gedaan met mevr. en meneer Leemeijer namen ze mij naar een appartement in de kelder, dat geheel en al tot mijn beschikking stond. Grote slaapkamer met 2 bedden, een aparte keuken en een toilet met douche.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne Saelman:
    13 april 2016
    Weer een mooi verslag. We genieten er erg van. Groetjes, Henk en Marianne.
  2. Jo Wanders:
    Hallo Jan
    goed te horen dat je nog op tijd in Arnhem bent aangekomen en ik je niet te lang aan de praat heb gehouden met o.a. mijn herinneringen aan de Peerdestal in Ellecom. Hopelijk weer goed weer de komende dagen en nog een voorspoedig tocht gewenst
  3. Wim en Lammy:
    Weer een mooi tocht Jan.
  4. Romain:
    13 april 2016
    Blij dat je in het mooie weer gelopen hebt en niet door de regen en hagelbuien, slaap lekker straks
  5. Nel van der Heijden:
    13 april 2016
    Mooi verslag van veel plekken die ons goed bekend zijn. Slaap lekker
  6. Annemieke:
    13 april 2016
    Leuke dag weer, fijn dat je regelmatig bekenden tegen komt en verder zie je genoeg. Dat maakt het lopen makkelijker. Ik geniet van je verslagen, succes weer morgen!
  7. Tanja:
    13 april 2016
    Hey Jan, zo zie je maar dat water best snel kan gaan, Haha daar hadden we het nog over! Gelukkig zijn er dan lieve mensen onderweg. Leuk hoor. X
  8. Rob:
    13 april 2016
    mooie omgeving ben er heel veel geweest waaronder ook velp ,weer een mooi verslag
  9. Yvonne.bijkerk:
    13 april 2016
    Geweldige foto, die brievenbus met roze kaplaarzen :-)
  10. Jo Wanders:
    14 april 2016
    Hou vol Jan, je bent nu al beneden de grote rivieren en het brabantse land lonkt
    groet Jo
  11. RIa Akkerman:
    14 april 2016
    Het blijft genieten Jan. ALsof je er zelf bij bent.
    RIa