Dag 8 van mijn Camino (Deventer)

8 april 2016 - Deventer, Nederland

Vandaag heeft Sandro mij naar Wijhe gebracht. Vanuit Wijhe ben ik via Den Nul, waar ik een stempel heb gehaald bij het "Infocentrum IJssel". Vanuit Den Nul ben ik naar Olst gelopen. In Olst moest ik met de pont de IJssel over naar Welsum.
Op de pont een leuk gesprek gehad met 2 dames uit Terwolde, die zeer geinteresseerd waren in mijn tocht en die mij graag wilden volgen. Op de dijk tussen Welsum en Terwolde heb ik onderstaande foto gemaakt van het plaatsje Olst.

Foto van de IJssel met op de achtergrond het plaatsje Olst

Vervolgens van Terwolde naar Deventer. Onderweg eerst een hagelbui gehad, waarbij ik ben gaan schuilen onder de carport van een boer. Toen de bui over was, weer richting Deventer.
Ca. 2 km voor Deventer weer een hevige regenbui. Ik liep net bij een huisje genaamd "De Dijkstoel", dat net verbouwd werd. Ik vroeg aan een bouwvakker of ik even mocht schuilen. Hij antwoordde dat de eigenaresse in het huis was. Toen ik het haar vroeg zei ze dat ik binnen mocht schuilen. Na ca. 40 minuten was het bijna droog en ben ik door gelopen richting Deventer. Even voor Deventer weer terug over de IJssel via de spoorbrug. In Deventer aangekomen gelijk naar de Grote of Lebuinuskerk gegaan om te kijken of ik daar een stempel kon scoren, hetgeen is gelukt. Nog even gezellig gebabbeld en rondgekeken in de kerk en daarna naar de VVV.

Foto van het interieur van de Grote of Lebuinuskerk in Deventer

Bij de VVV een plattegrond gehaald van Deventer, want ik moest voor het eerst een onderkomen zoeken bij een adres van "Vrienden op de fiets". Tevens even een stempel gescoord. Na ontvangst van de kaart heb ik bij de VVV gebruik gemaakt van de wifi en ben ik op zoek gegaan naar een overnachtingsadres. Toen ik zo'n 20 adressen had gebeld en overal een nee kreeg te horen, was ik er helemaal klaar mee. Ik vraag mij werkelijk af, waarom mensen aangeven dat zij het hele jaar verhuren, als dat kennelijk niet het geval is. Daar alle andere B&B's vrij duur zijn, heb ik besloten om even naar huis te gaan om wat dingen te regelen, zoals mijn tent weer ophalen (want met "Vrienden op e fiets" ben ik helemaal klaar), kijken voor andere schoenen en last nut nog least mijn schat weer even te zien. Zit dus nu in de trein van 17:48 uur uit Deventer naar Zandvoort en zie wel wanneer ik weer naar Deventer vertrek voor het vervolg van mijn reis!

1. Rob:
    8 april 2016
    weer leuk om te lezen.welkom in zandvoort
  2. Nel van der Heijden:
    8 april 2016
    Je gaat och wel door? Is je karretje er al? Succes.
  3. Martin B:
    8 april 2016
    Da's niet zo mooi van de 'vrienden'. Jaren geleden, op de fiets, hebben we hier gelukkig geen last van gehad.
    Dagje thuis lijkt me lekker. Succes met de verdere 'voorbereidingen' voordat het echte werk gaat beginnen :-)
  4. Marianne Saelman:
    8 april 2016
    Weer een mooi verslag. En een avondje thuis is ook wel weer lekker. Nu kan het nog. Maar wel verder gaan hoor. Anders missen wij de mooie verhalen. Groetjes aan Joke
  5. Tanja:
    8 april 2016
    Nou zeg lekkere vrienden dan! Misschien nu alvast vooruit bellen om te informeren welke open zijn van je lijst. Echt balen voor je. Succes verder weer Jan. X
  6. JO Rosenboom:
    8 april 2016
    Lekker slapen thuis en morgen weer verder? Doen hoor groet. Jo
  7. Jacoby menks:
    Hoop lekker geslapen, als je dit leest!? Groetjes aan Joke,xoxo
  8. RIa Akkerman:
    9 april 2016
    Nu kan het nog Jan. Zit je alweer in de trein.
    Gr. Ria
  9. Ina roos:
    9 april 2016
    o Jan eff lekker in eigen bed en dan we.
    er verder, ik heb ook best gedaan .
    boeken oke.
    Fijne reis.