Dag 21 (02-05-2016) Tongerlo

2 mei 2016 - Tongerlo, België

Dag 21 (02-05-2016)

Vanmorgen om 09:15 uur vertrokken bij Mannu en Linda DOX in Meerhout. Gisteravond mijn rugzak opnieuw ingepakt en alles wat ik niet perse nodig heb, heb ik bij Mannu en Linda achtergelaten. Mannu heeft mijn rugzak gewogen en hij woog nu 12,5 kg, dat moet kunnen. Nog een paar foto's bij mijn vertrek en daar ging ik. Van Mannu heb ik een routebeschrijving meegekregen van Meerhout naar Tongerlo, maar dan via de wandelknooppunten en ik moet eerlijk zeggen dat was een mooie en vooral ook goed aangegeven route. Na 8,3 km kwam ik weer op de originele route van de Via Monastica. Ik heb rustig aan gedaan, want vandaag hoefde ik maar ruim 16 km, maar op zich was dat wel fijn, zo'n 1e dag met rugzak is toch weer even wennen. Het lopen viel mij best mee en om 14:00 uur was ik reeds in Tongerlo. Daar ik pas om 17:00 uur verwacht wordt, ben ik gelijk op zoek gegaan naar een horecagelegenheid met wifi. Helaas niet gevonden dus maar naar het plein achter de kerk en daar schrijf ik nu mijn reisverslag, lekker in het zonnetje. Oh, oh, wat was het heerlijk weer vandaag. Het leek wel zomer. Straks naar de abdij, want daar heb ik ook mijn avondmaal.

Mijn overnachtingsadres de abdij van Tongerlo

Wat een prachtige abdij hier in Tongerlo. Een pater wees mij de weg naar mijn kamer en toonde mij waar de douche en het toilet waren. Vervolgens heb ik eerst een douche genomen en daarna op weg naar de eetzaal. Natuurlijk liep ik verkeerd in dit gigantische complex, maar uiteindelijk was ik toch als 1e in de eetzaal. Ik verwachtte een meergangen diner, maar het werd een broodmaaltijd (de 1e keer dat ik voor een diner heb gekozen en dat was dus geen succes). Tijdens het eten gezellig zitten praten ,et een aantal tafelgenoten, die zeer geinteresseerd waren naar mijn verhaal over mijn Camino (pelgrimstocht). Vanavond weer op tijd naar bed en morgen weer op weg via Averbode (waar ook een schitterende abdij schijnt te staan) naar Diest.

1. Romain:
    3 mei 2016
    Top, veel plezier en ik hoop mooi weer.
  2. Martin B:
    3 mei 2016
    Hé Jan. lekker hè als het weer zo mee werkt. ☯
  3. Annemieke:
    3 mei 2016
    Fijn met dat mooie weer, ik zag dat ik 2 verslagen achter liep! Je gaat te snel maar het leest lekker weg! ;)
  4. Rob:
    3 mei 2016
    is altijd mooi met mooi weer wandelen ,wandel ze