Dag 15 van mijn Camino (op weg naar Den Bosch)

15 april 2016 - Vinkel, Nederland

Beste volgers, wat een verschrikkelijk weer vandaag. Om 08:30 uur startte ik in het plaatsje Zeeland, na een heerlijk ontbijt. Bij mijn start regende het al, dus ik had mijn poncho aangetrokken. Deze poncho gaat ook over mijn rugzak en helaas kan ik hem niet zonder hulp over mijn rugzak krijgen. Dit houdt in dat ik dus niet bij mijn eten en drinken kan komen. Na het verlaten van Zeeland kwam ik al snel in een natuurgebied met weer van die rare beschrijvingen en jullie raden het al binnen een paar kilometer ging het al fout. Verdwaald in het natuurgebied, geen mens, geen huis of iets waar ik de weg kon vragen. Gelukkig maakt het programma I-runner ook gebruik van een kompas, dus geprobeerd de paden in westelijke richting te volgen. Dat ging in 1e instantie goed tot ik bij een hek kwam met schrikdraad met de tekst "Verboden Toegang". Het bleek dat daar wisenten graasden. Ik kon langs het hek lopen alleen liep dit eerst in goede richting, maar dat veranderde al snel. Gelukkig toch op een weg gekomen die de goede richting (naar Nistelrode) op ging. In Nistelrode op de markt (wel 3 kramen) een appeldriehoek gekocht en zittend in de alsmaar vallende regen opgegeten en Joke gebeld, want eigenlijk zat ik er een beetje doorheen. Joke heeft me weer opgevrolijkt, dus ik heb alle moed weer bij elkaar geraapt en ben op weg gegaan richting Vinkel (mijn uiteindelijk doel voor vandaag was Den Bosch). Op weg naar Vinkel moest ik een zeer lange nagenoeg rechte weg aflopen. De regen bleef maar vallen en onder mijn poncho zweette ik zo, dat mijn shirt net zo nat was als mijn poncho. Ik kreeg het koud en kon door de poncho nergens bij. Plotseling was het moment daar. Ik was het zat (voor deze dag) dus Joke gebeld met het verzoek om mij op te halen. Afgesproken dat ik door zou lopen naar de kerk in Vinkel en dat ik daar op haar zou wachten. Onderweg regende het zo hard dat ik ben gaan schuilen bij boerderij restaurant "Het Venster" aan de Vinkelsestraat 84. Ik werd heel leuk ontvangen en uiteindelijk heb ik daar ruim 2 uur zitten wachten op de komst van Joke. Ik hoop dat ik jullie niet teleur heb gesteld door mijn gedrag, maar ik ga zeker door! Door het weer kon ik vandaag ook geen foto's maken. Morgen mijn "rolrugzak" halen, alles opnieuw inpakken en dan ga ik weer op pad. Al met al vandaag toch nog 19 km gelopen.

1. Jan-Hilco:
    15 april 2016
    Natuurlijk stel je mij niet teleur. Kijk wat je al bereikt hebt en wat je nog meer kunt en zult gaan doen. De enige waar je je druk om moet maken ben jijzelf, dus wees vooral trots op jezelf! Ik denk dat veel mensen jaloers zullen zijn op je openhartigheid en de reis die je op verschillende vlakken maakt. Ik hou van je paps, en ik zal altijd trots op je zijn, wat je ook doet! xxx
  2. Marianne Saelman:
    15 april 2016
    Hallo Jan, hopelijk heb je inhet buitenland beter weer. Want het lijkt mij geen pretje als Joke je halverwege Frankrijk op moet halen. Dan maar ergens 2 nachtjes blijven. Voor nu: lekker laten verwennen door Joke, goed uitrusten en dan weer met frisse tegenzin (familie-grapje ipv frisse moed) op pad. Heel veel succes. Gr. H&M
  3. Tanja:
    15 april 2016
    Hey Jan, het beginnen aan zo een tocht vraagt om moed en ik doe het je sowieso niet na. Als er mensen teleurgesteld zijn zegt dat een hoop over die mensen en niet over jou. Lekker belangrijk wat anderen ervan denken. Je mag gewoon trots zijn op jezelf. Je komt jezelf tegen maar herpakt jezelf en gaat weer verder, daar is pas moed voor nodig. Ik ben trots op je of je hem nu uitloopt of niet. Dikke knuffel van mij. X
  4. Annemieke:
    15 april 2016
    Teleurgesteld?! Ik was allang afgehaakt! Ik vind je een kanjer en het komt gerust goed met jou, vooral omdat je ook even toegeeft dat je even een knuffel nodig had, want die miste je natuurlijk! ;)
    Lekker bijkomen vannacht en morgen met frisse moed weer verder!
  5. Ina roos:
    15 april 2016
    Ja Jan echt vandaag soppe ,hoop dat je morgen beter weer krijgt ,en echt niet teleur gesteld ,anders loop ik mee tot je Nederland uit bent . ( grapje)
  6. Christine Bol:
    15 april 2016
    Lieve Jan. Natuurlijk gaat het een dag heel errug ka u t. En dat betekend alleen maar dat je een mens bent en een heel mooi mens!! Ff adem halen Jan. Morgen weer gezond op. En teleur stellen doe je niemand. Je bent een grote uitdaging aan gegaan en dat gaat met ups en downs. Komt allemaal goed schatje.
  7. Martin B:
    16 april 2016
    Jan, had het al eens eerder gezegd, maar een tegenslag is minstens net zo waardevol als een leuke ontmoeting of goed ontbijtje. Je hebt vandaag weer veel opgestoken over poncho's en andere ongemakken.
    Straks nog een nachtje of 2 in de caravan voor je de 'echte' (lands)grens overgaat. NL gehad, kom maar op België.
  8. Lia:
    16 april 2016
    Jan we zijn niet teleurgesteld gesteld hoor het is zo verschrikkelijk knap wat je doet, ik doe het je niet na.blijf geloven in jezelf. En we zien je vandaag .X
  9. Jo Wanders:
    Hallo Jan
    Om te beginnen Chapeau! voor de prestatie die je tot op dit moment geleverd hebt en daar kun je erg trots op zijn. Ik zie dat je veel "volgers" hebt en die zitten allemaal en lopen dus niet zo'n gigantische afstand als jij. Een week telt nu eenmaal 7 dagen waarvan er zeker ook wat bedoeld zijn als rustdag.
    Het zal nog een zware klus worden, maar ik weet zeker dat je deze kunt afmaken.
    Groet Jo
  10. Marjan Claassen:
    16 april 2016
    Zeg Jan, voor wie doe jij die camino eigenlijk? Kan jou het schelen wat wij vinden! Ik zou zeggen "doe lekker wat jij wil want als jij mij was had je gewoon die 15 dagen op de bank gezeten........ " Pluk de dag. Een reuze ervaring (ook over jezelf) en avontuur van 15 dagen is beter dan 15 dagen op de bank. Go, go, go Jan, maar go your own way (vrij vertaald naar Fleetwood mac). Succes, wat je ook besluit!
  11. JO Rosenboom:
    16 april 2016
    Ja Jan je zult wel meer regen krijgen en als je kunt stoppen doe dat en ga de andere dag weer verder je kunt het er komen ook zonnige dagen sterkte Jo
  12. Wim en Lammy:
    16 april 2016
    De ene dag is de andere niet Jan. Wat je nu hebt bereikt is al knap.
    Tút út Fryslân
  13. Nel van der heijden:
    16 april 2016
    Blijf je ontzettend veel moed hebben. Tegenslag hoort erbij. Liever hier, zodat je Joke nog kan inschakelen, dan in Frankrijk of Spanje. Houdt moet, we geloven in je.
  14. Fred Kok:
    16 april 2016
    Jan, ik kan alleen maar respect voor je hebben. Veel succes verder met hopelijk iets meer mazzel met het weer, route etc.
  15. RIa Akkerman:
    16 april 2016
    Jan het is nu lekker weer om te wandelen dus. Zet deur.
    Gr. Ria
  16. Rob:
    16 april 2016
    soms zit het mee soms zit het tegen,ga door jan ik, we zijn niet teleurgesteld, vol verwachting wacht ik op je volgende verhaal
  17. Dinikops:
    16 april 2016
    Hallo Jan al die regen en vaak ook nog wind en dan is de temperatuur ook nog niet zo lekker dat valt niet mee.en toch weer door gaan .kilometers wandelen doe je niet alleen met je voeten je hoofd moet het ook er ook meeeens zijn en soms lukt het even niet.dan een time out en weer verder.Buon Camino.Dini Kops. ☁⛅☀☀☀☀
  18. Cor en Reina:
    16 april 2016
    Beste Jan,als je ziet wat je tot nu toe allemaal hebt bereikt dan mag menigeen daar een puntje aan zuigen!En natuurlijk zal in de statistieken deze lente als een van de natste te boek gaan staan en uitgerekend gaat Jan dan op pad.Maar je kan echt trots op jezelf zijn,een ander zet met dit weer amper de vuilnisbak buiten.Neem een paar dagen lekker een time out en als de zon schijnt krijg je waarschijnlijk weer zin om verder te gaan.We blijven je volgen en wensen je veel succes.Groeten Reina en Cor