Dag 14 van mijn Camino (Zeeland)

14 april 2016

Vanmorgen heeft Tereze me na het ontbijt afgezet bij het Goffertpark. Na langs het Goffert-stadion te zijn gelopen, kwam ik in het bosgebied erachter en daar raakte ik al snel het spoor kwijt. De beschrijving luidde: "Schuin linksaf een smal pad in. Kruis na ca. 25 meter een breder pad". Als je nu weet dat het er barstte van de bospaden is het misschien niet zo gek dat het fout ging. Uiteindelijk toch de juiste weg gevonden. Vervolgens door allerlei wijken en daarna over de brug het Maas-Waalkanaal over. Vervolgens via Boskant, waar een heel leuk kapelletje stond,

Kapelletje van Boskant

naar Nederasselt en daar de Maas (met sluizen) over naar Grave.

Bruggen over de Waal bij de sluis van Grave

In Grave nog een foto gemaakt van de jachthaven met op de achtergrond de Sint-Elisabethkerk. Verder heb ik een bezoek gebracht aan een DA-drogist, waar ik wat spullen heb gekocht om mijn voeten eens fijn te verwennen. Ze moeten me uiteindelijk nog ver brengen.

Jachthaven van Grave

Vervolgens naar Escharen en daarna langs een militair oefenterrein naar het plaatsje Zeeland. In Zeeland mijn gastadres opgezocht en daar ben ik nu in een prachtig apart "huisje" voorzien van werkelijk alles, dus ook vaatwasser, wasmachine, magnetron, gasfornuis met oven, enz. Bijna jammer dat ik morgen weer door moet. Inmiddels heb ik ruim 360 km afgelegd. Morgen door naar Oeteldonk of voor de niet carnavalvierders 's-Hertogenbosch.

1. Ron:
    14 april 2016
    Jan goed bezig ,je voeten moeten je inspiratie waarmaken . Zorg goed voor ze . Leuk dat je door de orpen van de 4-Daagse kwam .Nederhasselt ,Cuijck, Grave . De Brug bij grave daar gaan wij altijd onderdoor en dan 2 x bocht naar rechts en dan er over richting Grave dit is de route van de 4- dag van Cuijck .De brug is tijdens Operatie Market Garden veroverd door luitenant John S. Thompson. Diens naam is aan de brug gegeven als eerbetoon, door zijn weduwe tijdens de herdenking van september 2004. Thompson was pelotonscommandant van de 82ste Amerikaanse Airborne Divisie en kwam met 16 mannen, op 17 september 1944 neer in de Mars en Wythpolder zo'n 700 meter verwijderd van de brug. Succes verder ,
  2. Jo Wanders:
    Hallo Jan

Als je in de buurt van het NS station c.q. gerechtsgebouw komt moet je eens op zoek gaan naar een zaak waar men van zegt dat het de lekkerste BOSSCHE BOLLEN verkoopt.
    groet
    Jo
  3. Rob:
    top jan ga zo door
  4. Harry Uiterwijk:
    14 april 2016
    Jan Toppie wat je doet ik volg je alle dagen al. Je verslagen zijn erg leuk. Succes verder
  5. JO Rosenboom:
    Weer leuk ga zo door Jo
  6. Tanja:
    14 april 2016
    Hey Jan, knap hoor! Gelukkig niet helemaal verdwaald. Haha lekker duidelijk soms die routebeschrijvingen! Zorg maar goed voor je voetjes. X
  7. Annemieke:
    Goedemorgen Jan,
    Goed dat je gisteren de weg weer hebt gevonden in het bos, je maakt ook van alles mee zo!
    Hoop dat je een goede nachtrust had, fijn deze comfortabele verblijven. Ik begreep dat je dit weekend weer even je meissie ziet! Ook weer fijn. Loop ze vandaag!
  8. RIa Akkerman:
    15 april 2016
    Jan mag ik je voeten niet verzorgen Hoewel?.....
    Ria
  9. Ina roos:
    15 april 2016
    Top Jan weer een mooi verslag , verwen je voeten vanavond en morgen weer uit gerust verder .