De 9e dag van mijn Camino (Rustdag Zandvoort)

9 april 2016 - Zandvoort, Nederland

Dag 9

Beste volgers, daar ben ik weer. Na een behoorlijke teleurstelling gisteren m.b.t. het niet kunnen vinden van een slaapplaats, ben ik vanmorgen lekker wakker geworden in mijn eigen bedje. Vervolgens ben ik naar Haarlem gegaan om te kijken voor nieuwe wandelschoenen. Bij de fa. Soelaart heb ik diverse schoenen gepast en heb ik een paar schoenen gekocht van het merk Hanwag.

Nieuwe schoenen

Volgens de verkopers waren mijn andere schoenen (de rode op de foto) te smal en niet stevig genoeg. De toekomst zal het leren. Vanmiddag heb ik mijn tijd besteed om gastadressen van "Vrienden op de fiets" te bellen. Na veel telefoontjes is het mij uiteindelijk gelukt om voor de komende week gastadressen te vinden. Verder heeft mijn lieve vrouwtje een gedeelte van mijn kleding gewassen, dus alles is weer schoon. Morgenochtend ga ik dus weer op pad met schone kleding en nieuwe schoenen. Om 12:15 uur kom ik aan in Deventer en vervolgens ga ik op pad naar het mooie Zutphen. Ik hoop jullie morgen weer meer nieuws te kunnen sturen, maar ik ben natuurlijk wel afhankelijk van het hebben van een wifi-verbinding.

1. Rob:
    9 april 2016
    haarlem is ook een mooie stad om doorheen te wandelen,alvast voor morgen veel wandelplezier
  2. Martin B:
    9 april 2016
    Je hebt vandaag mooi weer in Zandvoort gebracht. Op nieuwe schoenen lijkt me een extra uitdaging maar de extra ruimte zal je voeten goed doen lijkt me en hopelijk dus ook de heup etc. Succes morgen
  3. Piet:
    9 april 2016
    Nieuwe schoenen, kijk uit voor blaren Jan, rustig van start!
  4. Geert Bruijnes:
    9 april 2016
    Als ik het goed zie zijn het dezelfde schoenen als ik heb, Hanwag Canyon; het is mijn tweede paar. (Voor de camino heb ik nieuwe gekocht). Zitten als gegoten, de binnenkant vormt zich naar je voet. Eerste paar dagen rustig aan doen en doe je schoenen en sokken uit als je rust. Succes morgen.
  5. Ina roos:
    9 april 2016
    Nou Jan de lanen op de paden af met je nieuwe schoenen succes en rustig aan.
  6. Karin:
    9 april 2016
    Mooie schoenen Jan! Ze lopen heerlijk, weet ik uit ervaring. Heel veel succes met het vervolg van je Camino.
  7. Cor en Reina:
    9 april 2016
    Je bent al aardig gevorderd Jan.En een dag tussendoor naar Joke is ook niet gek.Sorry dat ik je twee dagen niet heb gevolgd maar ik blijf je volgen door het mooie Nederland.Veel plezier van je nieuwe schoenen en tot horens R en C
  8. Tanja:
    9 april 2016
    Succes morgen weer Jan, er is van compeed ook een stick die je preventief op je voeten kan smeren, die gaat wrijving tegen en voorkomt blaren. Misschien handig om nog even ergens te scoren. Tot morgen. X
  9. Tanja:
    9 april 2016
    Hey Jan, veel succes weer morgen. Er is van compeed van de antiblaren pleisters ook een stick te koop, die doe je voor het wandelen op je voeten ter voorkoming van wrijving en blaren. Misschien handig om even te scoren nu je nieuwe schoenen hebt. Tot morgen. X
  10. Wimbart:
    9 april 2016
    Rustig je nieuwe schoenen inlopen! Succes verder.
  11. JO Rosenboom:
    9 april 2016
    Zo,na een goede nachtrust morgen weer op pad met nieuwe schoenen,veel succes
  12. Annemieke:
    9 april 2016
    Hoop dat je nu lekker aan de wandel kunt! Heb je goed geregeld vandaag! Nog even lekker in je eigen bed vanavond. Succes morgen!
  13. Marianne Saelman:
    9 april 2016
    Hallo Jan, ook ik loop op hanwag maar dan de enkelhoge. Vanaf het eerste moment loop ik er heel goed op. Heerlijk voetbed. Vorig jaar in de Pyreneeen hebben ze mij heel goed behandeld, totaal geen blaren of zo. Iok met het doorwaden van enkele kleine beekjes geen problemen. Hopelijk doen ze jou ook goede diensten. Wat wel goed is is om bij aankomst bij je gastadres de binnenzool er uit te halen en even laten ademen. Heel veel succes met het vervolg. Groetjes van ons
  14. Ron:
    10 april 2016
    Jan ga geen compeed pleisters gebruiken .Dit wordt niet aanbevolen en als je dit gaat verschonen trekt het je huid mee Dus echt niet doen
    .En heb het zelf ondervonden . Gewoon leukoplast pleisters dakpansgewijs over elkaar plakken zonder vouwtjes en je loopt zo verder .Als je blaren krijgt wel eerst doorprikken :) Succes verder en laat je niet van de wijs brengen .door weer en wind en geen slaapplaatsen.Loop ook hier in je eigen race Succes
  15. RIa Akkerman:
    10 april 2016
    Succes wee Jan. Het gaat je zeker lukken.
    RIa
  16. Maartje Seders-Molanus:
    10 april 2016
    Tegenslag hoort er ook bij Jan nu met frisse moed weer verder
  17. Fred Kok:
    10 april 2016
    Hi Jan, ik wens jou veel succes bij het verdere verloop van jouw tocht. Zelf heb ik het voornemen om in september een paar weken de route te volgen. Heb respect voor jouw tocht en wens jou veel succes.