Mijn 5e dag Camino

5 april 2016 - Dedemsvaart, Nederland

Vanmorgen om 09:45 uur vertrokken uit Wolvega na een heerlijk verblijf bij Cor en Reina. Helaas regende het, maar gelukkig niet zo hard. Van Wolvega ben ik naar Oldemarkt gelopen, een prachtige route langs diverse riviertjes te beginnen met "Het Wijde", daarna "De Linge". Halverwege het pad langs "De Linge" moest ik met een handbediend veer naar de overzijde (zie foto).

Handpontje over "De Linge"

In Oldemarkt heb ik bij de koster een stempel gescoord.
Van Oldemarkt liep mijn route naar Kalenberg, waarbij ik door het prachtige natuurgebied "De Weerribben" ben gelopen. In Kalenberg eerst een stempel gescoord bij restaurant "Het Rieterhuijs". De eigenaresse schaamde zich ervoor dat zij alleen  een gewone bedrijfsstempel had en geen mooie stempel van het Jakibspaad. Vervolgens een stempel gehaald bij "Het Doevehuus". Helaas regende het bij het plaatsen van het stempel, waardoor mijn stempels een beetje zijn gevlekt.
Vanuit Kalenberg over een pad met heel veel bruggetjes gelopen (zie foto).

Bruggetje midden in Blokzijl

Vervolgens door naar het plaatsje Nederland, daar bij een boerderij mijn volgende stempel gehaald, alleen liepen daar 2 rotweilers die tegen mij aansprongen, dus mijn gele jasje kan bij Addie in de was. Vanuit Nederland liep ik dwars door de weilanden richting Blokzijl, waar ik ben opgehaald door Sandro. Vandaag bijna 26 km gelopen, bijna de hele dag in de regen.

1. Rob:
    weer mooi om te lezen geweldig succes met dag 6
  2. Christine Bol:
    5 april 2016
    Hoi Jan. Jammer van die gevlekte stempels, misschien meteen een foto nemen, kan je straks thuis een collage maken. Leuk zo'n handveer. Goed bezig hoor, loop je de pijn in je heupen er nu uit?
    Op naar dag 5
  3. Marianne Saelman:
    5 april 2016
    Wat een prachtig gebied ven je doorgegaan. Daar hebben wij ook gewandeld en vroeger met de kinders. Christine heeft eel een goed idee om foto's te maken van de stempels. Gr.
  4. Tanja:
    5 april 2016
    Het Jan, jammer van de regen, zal je helaas wel vaker tegenkomen. Hopelijk morgen wat meer droge periodes.
    Succes. X
  5. Nel van der Heijden:
    5 april 2016
    Dat is weer goed gegaan. Mooie trip.
  6. Kick:
    5 april 2016
    Man, wat leuk om je zo te volgen, ik kijk iedere avond al uit naar je nieuwste verslag.
    Ga zo door en geniet ervan.
  7. Joke Dietz:
    Mooie foto's lieverd ,je gaat als een speer ,top xxxx
  8. Greet molenaar:
    5 april 2016
    Heel leuk die verhalen om te volgen.je komt op leuke plekken de foto,s zijn ook erg mooi. Sterkte morgen ik hoop op droog weer voor je . Ik weet wat het is als het regent ook vaak meegemaakt tijdens de loopjes die ik doe.
  9. Jan-Hilco:
    5 april 2016
    Goed op dreef paps! En wat fijn dat je ondanks de regen toch nog 26 km hebt gelopen: trots op je! XxX
  10. Martin B:
    5 april 2016
    Goed te lezen dat je weer Km's maakt. Succes morgen met hopelijk droge omstandigheden.
  11. Jacoby menks:
    5 april 2016
    Een andere dag, maar wel een goeie ondanks de buitjes. Gaat U zo door.....groetjes
  12. JO Rosenboom:
    5 april 2016
    Hallo Jan ik elke avond uit naar je belevenissen het is net een vervolg verhaal je kunt er een boek over schrijven groeten Jo
  13. Elly Keur:
    6 april 2016
    Jammer van het weer, hopelijk is het vandaag beter en succes maar weer, leuk om je verhaal te lezen
  14. Cor en Reina:
    6 april 2016
    Hoi Jan.fijn te weten dat je gisteren een goede dag hebt gehad en zo je schreef genoot je van de prachtige omgeving.Ook dat je ondanks het regenachtige weer de afstand hebt afgelegd.Op naar de volgende etappe.Veel succes.
  15. Joop:
    7 april 2016
    Gaat lekker, Jan. Binnenkort wordt het mooier weer.
    Waren het een beetje mooie Rottweilers? Geen foto's?
    Sterkte bij de volgende km's. Respect|! Joop