Mijn 4e dag Camino

5 april 2016 - Hasselt, Nederland

Mooi gebouw in Heereveen

Vanmorgen vroeg om 06:09 uur de trein genomen vanuit Zandvoort en om 09:00 uur stapte ik in Heereveen uit de trein. In plaats van mijn grote rugzak heb ik nu een kleinere en vooral lichtere rugzak mee (zonder tent, luchtbed, slaapzak en andere zaken die ik in Nederland niet nodig denk te hebben). Vervolgens heb ik de route weer opgepakt en ben ik weer op pad gegaan. Na een paar honderd meter kwam ik bij mijn 1e stempelpunt, het gemeentehuis van Heereveen. De dame achter de receptie ging zelfs op zoek naar een zwart stempelkussen, omdat mijn andere stempels ook zwart waren. Hierna bood ze me ook nog een kopje koffie aan waar ik dankbaar gebruik van.

Na mijn bezoek aan het gemeentehuis ben ik verder door de stad gelopen en daarna heb ik Heereveen verlaten in de richting van "De Knipe" ook hier een hele mooie stempel gescoord, deze keer bij een fietsenwinkel. Bij het verlaten van "De Knipe" stond ter hoogte van museum "Belvedere" een plateau met daarop afgebeeld de Jacobsroute naar Santiago de Compostela (eigenlijk verder nog naar Cap Finisterre). Finisterre betekent letterlijk "einde van de aarde". Achter de plaquette staat een zogenaamde Sint-Jacobappelboom. Op het tableau staat ee hele mooie en toepasselijke tekst namelijk "Het Jakibspaad een Europese pelgrimsweg van zee tot zee".

Bij het plaatsje "De  Knipe" staat dit leuke tableau

Na "De Knipe" doorgelopen naar Mildam, na het passeren van een ophaalbrug over De Tjonger, zag ik aan de rechterzijde van de weg in Oldeholtpade een leuke (boeren)camping, waarvan ik wist dat dit een stempelplaats was, dus maar weer een mooie stempel gescoord.

Vervolgens door naar Wolvega. Bij het binnenlopen van Wolvega begon het plotseling te regenen en te onweren, het was echt noodweer. Ik had mijn poncho snel aangetrokken en toen het iets was gaan regenen, maar na enige tijd begon het toch weer te regenen. Wel heb ik nog wel Sonnega bereikt, waar een hele mooie klokkenstoel staat. Na deze foto heb ik snel mijn logeeradres bij Cor en Reina (die we al zeker 35 jaar kennen van het kamperen) opgezocht. Vandaag toch nog ruim 22 km gelopen, alles bij elkaar heb ik nu meer als 100 km gelopen. Dat klinkt veel, maar ik heb naar schatting nog 2800 km te gaan.

1. Ron:
    5 april 2016
    Leuk Jan .Ik volg ook een wandelaar die vanuit Hoofddorp/Heemstede vertrokken is maar dan langs de kust naar beneden wandelt .Allebei een missie !! succes
  2. RIa Akkerman:
    5 april 2016
    Jan ik geniet. Echt van je verhalen en mooie plaatjes. Alsof je er zelf bij bent.

Gr. Ria
  3. Marianne Saelman:
    5 april 2016
    Top dat het nu beter gaat. Gr.
  4. Annemieke:
    5 april 2016
    Goed hoor Jan, met recht door weer en wind!
    Fijn dat je verblijven kunt bij vrienden! Fijne avond en succes weer morgen!
  5. Maartje Seders-Molanus:
    5 april 2016
    Hoi Jan, ik zag je op FB voorbij komen en nu volg ik je stiekum ook een beetje. Wat een avontuur man, respect en vooral veel plezier.