Mijn 18e dag Camino (Vessem)

18 april 2016 - Vessem, Nederland

Vanmorgen weer gestart in Boxtel en op weg gegaan richting Vessem. Van dit stukje route had ik geen boekje, dus ik heb mijn route bepaald via de fietsroutepunten. Dat ging op zich best goed, maar de fietsroutepunten zijn bij lange na niet de kortste routes. Bij het gehucht Kattenberg dacht ik een kortere route gevonden te hebben en ook nu weer ging dat heel goed, maar plots stond ik voor een kanaal. Een serieus probleem, gelukkig kwamen er 2 voetgangers voorbij, dus gevraagd waar de dichtstbijzijnde brug was. Als ik naar rechts ging was dat 5 km en als ik linksaf ging 2 km, dus de keuze was snel gemaakt. Vervolgens ben ik via Oostelbeers naar Vessem gelopen. In Vessem wilde ik een stempel halen bij de Pelgrimshoeve. Bij aankomst zag ik daar helemaal niemand, vervolgens aangebeld en ook nu geen teken van leven. Ik besloot maar te gaan zitten op een bankje in de tuin, want ik verwachtte toch wel dat er snel iemand zou komen. Zittend op het bankje heb ik het telefoonnummer van de Pelgrimshoeve opgezocht en gebeld. Ik zat met mijn telefoon aan mijn oor toen de deur van de pelgrimshoeve werd geopend en een dame open deed.

De pelgrimshoeve in Vessem

Vervolgens binnen mijn stempel gehaald en een kop thee gedronken. Daarna weer door nu met een nieuwe route "de Via Monastica". Ik ging dus gelijk op pad naar het plaatsje Duizel. Ik moest hierbij langs het riviertje "De Kleine Beerze" lopen. In het boekje stond dat de loop van het riviertje was aangepast om dit riviertje meer te laten meanderen en dat heb ik geweten. Ik liep door de modder en de modder zat tot mijn middel. Na zo'n 1,5 km kon ik gelukkig dit modderige pad verlaten en weer verder lopen op de verharde weg. Joke had mij tijdens mijn modderworsteling gebeld met de mededeling dat zij onderweg was om me op te halen, dus heb ik een geschikte plek gezocht waar ze mij kon oppikk

1. Rob:
    20 april 2016
    wat weer een mooi verhaal welterusten voor straks en morgen weer succes
  2. Annemieke:
    20 april 2016
    Oh oh oh je maakt wat mee, tot aan je middel in de modder, vermoeiend! Sleep well en voor mrgen gezond weer op en succes!
  3. Harry Uiterwijk:
    21 april 2016
    Goed verhaal Jan. Spannend zo'n mud dag.