De 10e dag van mijn Camino (Zutphen)

10 april 2016 - Zutphen, Nederland

Ja hoor, daar ............... Is ie weer! Vanmorgen met de trein van 11:09 uur vertrokken naar Deventer en daar om 13:30 uur gearriveerd. Meteen van start gegaan en vanaf het station naar De Brink gelopen. Vervolgens via de Maansteeg naar het Bergkerkplein en de Bergkerk, waar ik mijn 1e stempel van de dag scoorde. Vervolgens Deventer verlaten en via de dorpen Epse en Gorssel naar Zutphen gelopen, waar ik omstreeks 18:30 uur arriveerde.

Deel van de oude stadsmuur van Zutphen

In Zutphen op zoek naar mijn gastadres. Na de deceptie van 2 dagen geleden, waarbij ik in Deventer pas ben gaan bellen om een gastadres te zoeken en niets kon vinden, heb ik het nu anders aangepakt. Ik heb mijn rustdag niet alleen gebruikt om nieuwe schoenen te kopen, maar heb tevens vanuit huis de gastadressen besproken voor de volgende dagen en dat kostte nog genoeg moeite (via " Vrienden op de fiets"). Ook in Zutphen was het moeilijk iets te vinden. Uiteindelijk kon ik terecht bij mw. Liefers, maar pas tussen 20:30 uur en 21:00 uur daar zij zelf aan het wandelen was. Even na 20:30 uur kwam mw. Liefers aangereden en stapte uit met nog grotere rugzak als de mijne. Nadat ik me had voorgesteld kwam het gesprek op wandelen en ik geef jullie te raden waar zij had gewandeld! Zij had gewandeld in.......Zandvoort. Je houdt het toch niet voor mogelijk, maar het was toch echt zo.
Verder kan ik jullie allemaal gerust stellen, want mijn nieuwe schoenen lopen prima en ik heb geen blaren opgelopen. Nu ga ik slapen! Vandaag 20,47 km gewandeld, wat het totaal tot nu toe afgelegde kilometers op ruim 243 km brengt. Nog zo'n 2750 km te gaan, denk ik! Morgen naar Doesburg.

1. Romain:
    11 april 2016
    Top ouwe trots op je dat je je niet laat tegenhouden doortegenslagen meteen aan t begin van je tocht.
  2. Ria:
    11 april 2016
    geweldig Jan, wat een spirit. Fijn die nieuwe schoenen he.
    Vandaag gelukkig mooi weer. Gr. Ria slaaap lekker
  3. Tanja:
    11 april 2016
    Hey Jan, fijn dat je weer aan de wandel bent en top dat je schoenen goed zitten. Wel toevallig dat die dame in Zandvoort aan de wandel was zeg! Succes morgen weer. X
  4. Jo Wanders:
    11 april 2016
    Beste Jan, morgen kom je door een prachtig bosgebied en laat maar weten waar we elkaar ontmoeten telefoon 0316-341140
  5. Fred Kok:
    11 april 2016
    Jan, ik weet dat jij een doorzetter bent dus alle tegenslagen zijn voor jou een peulenschilletje. Alles wat jij je hebt voorgenomen gaat gewoon lukken.
    Succes.
  6. Ina roos:
    11 april 2016
    Geweldig Jan ,morgen vol goede moed weer verder.
  7. Rob:
    11 april 2016
    mooi dat je weer ben gestart,respect
  8. JO Rosenboom:
    11 april 2016
    Gelukkig daar ben je weer,lekker slapen en morgen weer verder ik kijk morgen weer ui T naar het vervolg
  9. Rob:
    12 april 2016
    Zeker een leuke herberg. Zijn er al twee keer een weekeinde geweest. Herberg de gouden leeuw. Veel succes veder.